Geplaatst op
Tegenwoordig komt geen elk bedrijf eraan: bedrijfssoftware. In de huidige wereld bevinden (potentiële) klanten zich steeds meer online. Er wordt online producten of diensten besteld, gereserveerd, gecommuniceerd en nog veel meer. Daarom is het voor bedrijven belangrijk om passende software binnen hun branche te hebben. Wij willen in dit artikel ingaan op makelaars en hoe zij gebruik kunnen maken van CRM-software om op een juiste wijze contact te hebben met hun klanten. Eerst gaan wij in op wat CRM is.
De definitie van klantrelatiebeheer
Wij willen de vraag ‘wat is CRM’? beantwoorden. CRM is een afkorting wat staat voor ‘Customer Relationship Management’, oftewel klantrelatiebeheer.
Met CRM-software of CRM-systemen kunnen bedrijven alle klantrelatieprocessen digitaal in kaart brengen. Klantrelatiebeheer (kortweg CRM) verwijst naar de consistente oriëntatie van een bedrijf op zijn eigen klanten, waarbij ook het systematisch ontwerpen van alle klantrelatieprocessen betrokken is.
CRM-software fuctioneert als centrale database voor alle klantinformatie. Bedrijven hebben de mogelijkheid om marketing-, verkoop- of klantenserviceprocessen aanzienlijk te optimaliseren door geschikte CRM-software te gebruiken.
Als het juiste CRM-systeem wordt gebruikt, kan dit een grote meerwaarde betekenen voor het bedrijf. Bestaande processen kunnen worden geoptimaliseerd door zinvolle analyses en rapportages. Uiteindelijk vergroot dit ook de verkoopkansen en verhoogt het de verkoop. In tijden van groeiende klantverwachtingen worden CRM-systemen steeds meer essentiële tools voor tal van bedrijven.
Voordelen CRM-software
CRM-software brengt een aantal specifieke functionaliteiten en voordelen met zich mee. Wij lichten er aantal voor uit voor makelaars.
Overzichtelijk contactbeheer
Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk. Hierdoor kan sneller worden gehandeld. Medewerkers hoeven elkaar niet eerst te vragen om informatie, doordat de informatie al in het systeem staat.
Gepersonaliseerde marketing
Alle verzamelde data over uw (potentiële) klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan de data worden gebruikt om doelgroepen te vormen en persoonlijke marketingcampagnes op te zetten.
Een voorbeeld: Een (potentiële) klant kan zich aanmelden op de website van uw bedrijf voor een nieuwsbrief. Hierdoor kan u persoonlijke e-mails versturen met relevantie informatie. Dit kan door te kijken naar de klantinformatie wat hij heeft achtergelaten (bijvoorbeeld (gewenst) woongebied). Persoonlijke en gerichte e-mailmarketing heeft een grotere kans op succes dan onpersoonlijke mails.
Verbeterde samenwerking
Gebruikers van een CRM-systeem werken allemaal met dezelfde gegevens waardoor fouten worden voorkomen en de samenwerking verbeterd.
Een kijk op Microsoft Dynamics 365
Onder de CRM-systemen is Microsoft Dynamics 365 een van de bekendste systemen die er zijn. Het is een standaard binnen de CRM-markt. Het is een systeem dat werkt voor meerdere afdelingen, zoals marketing, service en sales.
Tempero Software is een leverancier met meer dan 10 jaar ervaring met Microsoft Dynamics 365. Het is een geschikte en ervaren partner, ook voor het MKB segment.